Nekromanti Hjälp mig göra "Testa Dig Själv -Alignment"

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag strosade runt i staden och kom plötsligt på hur kul det skulle vara om nitarmband och nithalsband skulle göra en till Alignment: Evil. Därför bestämde jag mig: Jag måste göra ett "Testa dig själv -Vilken alignment har du?"

Kan någon komma på frågor för att avgöra om man är Good - Neutral - Evil och Lawful - Neutral - Chaos? Det ska alltså vara ROLIGA frågor! Till exempel:

Använder du nithalsband eller armband?
Ja: -4 på "Godhetsskalan"

Går du aldrig för röd gubbe?
Ja: +5 på "Lagskalan"

Särskriver du?
Ja: -2 på "Lagskalan"

osv.. /images/icons/smile.gif

Sedan räknar man ihop svaren på frågorna, och får reda på vad man har för alignment. Någon som vill hjälpa till att komma på frågor? /images/icons/laugh.gif

En annan variant vore att ha en massa nya alignments, som "Fjolligt Good" eller "Awful Evil" /images/icons/smile.gif
Kanske man ska kunna räkna ut sina stats också?
(Särskrivning ger minus på Intelligens eller Visdom.. Muahahahahaha! Går du på gym, osv ger plus på styrka.)

Avslutar med en länk: Ett exempel på en Chaotic människa!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Självklart är jag på!!!
Måste bara komma på några frågor.... /images/icons/tonguea.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
:)

Kul! Här är några idéer till frågeställningar jag kommit på:

*Trafikvettsfrågor
*Musiksmaksfrågor
(Marilyn Manson ger minus på godhet, pop ger plus, och dansbandsmusik ger plus 10 på lag.. Hahahaha!!)
*Kläder
(Trasiga kläder, eller kläder i fel storlek ger minus på lag, rosa kläder ger plus på godhet.)
*Bordsskick
(Äter du med gaffeln i höger hand? Minus på lag! Om du har PERFEKT bordsskick, plus på lag.)
*Miljövänlighet
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: :)

Politik kan också vara med fast bara på lag-kaotikskalan. Vad som är gott och ont inom politik kan vara lite svårt att komma överens om.
Tänker mig att moderaterna och krist-demokraterna är lawful medan vänstern är kaotik (iofs så kan säkert det samhälle de vill skapa vara "lawful" men vägen dit beskrivs oftast som nån form av revolution och jag tänker mig lawful som en vilja att bevara samhället som det är).

Nån form av relationsfråga kan också vara med. Otrohet är chaotic evil...

Hmm... vad mer... Vilket yrke/utbildning man har kan vara kul att ha med... Administrativa, juridiska och liknande inriktning är lawful, medan konstnärliga o dyl yrken är kaotik.

Hur städad lägenheten är kan också vara en ledtråd. I så fall är jag nog kaotisk...
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: :)

Jag behöver inga frågor, jag vet redan att jag är chaotic good:) Men om ni nu tänker göra en så borde ni ha med lite roligare frågor:)

Har du någon gång snott godis från dina syskon?? (good-evil skalan)

Har du brännt cd-skivor eller kopierat videofilmer någon gång?? (lawful-skalan) lite för seriös kanske...

Har du pissat på en offentlig plats?? (lawful-skala)

Vill du hämnas på folk som mobbar dig för att du spelar rollspel genom en att dränga ett stort svärd i huvet på dem?? (good-evil skalan)

osv...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: :)

vänstern är väl snarare law?

all organiserad politik är väl law?

sen finns det nog vissa chaos personer inom alla partier...

personligen tror jag dock att alla politiker är chaotic evil, medan ideologierna de företräder sträcker sig över hela law och i vissa fall neutral...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
du glömmer saker som hårfärg, skinnrock, kängorna och antalen hål i dem (alla vet att den som har flest hål i kängorna är ondast... ) sen om man knyter kängorna eller inte.. (om man i överhuvudtaget har dem alltså..)

hm

hur mycket förkortningar man använder...

sen kan man ju få kryssa i vilka spel man spelar.. och för varje "vanligt" rollspel man spelar får man + i law. för varje mindre okända rollspel man spelar får man + i kaos...

hm.. ska komma på mer
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Jag tror det redan finns på nätet.....

.....Jag minns någonting om att jag har sett en webbsite med sådana frågor. Frågan är om det inte var WotC's webbsite dessutom.......


Caen
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Jag tror det redan finns på nätet.....

I så fall är det väl samma frågor som finns i Hero Builder's Guidebook, och de är inte ett dugg roliga.

* Spelar friform: + till chaos (eller är det - till law?)

* Ser på skräckfilmer: + till evil

/JPS - har läst HBG. Det var inte jag som köpte den, men jag kände mig ändå lurad
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Jo, idén är ganska intressant...men jag kan inte låta bli att fråga mig: Vad ska det vara bra för?

/Skuggvarg - glädjedödaren (har suttit av åtta livstidsstraff för att ha dödat glädje vid ett flertal olika tillfällen)

PS. Funderar på att bli fritidsexorcist, och hjälpa folk att fördriva deras fritid...DS.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Onlinetest, adresser/länkar

".....Jag minns någonting om att jag har sett en webbsite med sådana frågor. Frågan är om det inte var WotC's webbsite dessutom......."

Jajjemen, där med:

Test 1
Test 2
 

dibbe

Veteran
Joined
11 Apr 2001
Messages
76
Location
GBG
Re: :)

Vill du hämnas på folk som mobbar dig för att du spelar rollspel genom en att dränga ett stort svärd i huvet på dem?? (good-evil skalan)

Och.. exakt vilket alternativ är Good och vilket är Evil?

;-)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Usch nej..

Jag blandar aldrig in politik när det ska vara kul.. /images/icons/woof.gif (svårt att hitta en bra smiley till den meningen..)
Nej, man ska sitta och småflina för sig själv när man svarar på sådana här löjliga frågor.. Man blir ju inte ond av att ha kläder med nitar men det är ju så klockrent! /images/icons/smile.gif

Vad lyssnar man på för musik om man är lawful evil förresten? Wagner? Chaotic good får vara pop.. /images/icons/smile.gif
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Bot

Bevisen för att Krille är ett superhemilgt AI expertiment som provas i en forummiljö ökar ständigt. :) (Skyll inte på mig, jag läste det i någon annan tråd, men då handlade det om medeltida rollspel)
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Musik

Lawful Good: Bach, kanske. Eller svenska kyrkans psalmbok (fast när jag tänker efter är det nog bäst att inte blanda in religion heller)

Neutral Good: Varför ska det vara så svårt att hitta på något på good?

Chaotic Good:...

Lawful Neutral: Kraftwerk

Neutral:...

Chaotic Neutral: Velvet Underground

Lawful Evil: Wagner passar nog ganska bra

Neutral Evil: Hmm.. Marilyn Manson, kanske. Eller Britney Spears

Chaotic Evil: A-teens!

Fyll gärna i mina luckor (eller ersätt mina förslag om ni kommer på något roligare)

/JPS
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: Musik

Wagner är ju lawful evil... men borde inte dansband också platsa här. Problemet är bara att de båda antagligen inte alls skulle passa ihop... dessutom är väl punk chaotic neutral, men där har ju VU gett lite inspiration...
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Usch nej..

Musiksmak har väl inte så mycket med laglydighet att göra?? Föreslår så här:

A. Lyssnar aldrig på musik över 20 db på dagarna, och sänker alltid till 5 db efter klockan 10 (lawful)
B. Lyssnar så högt jag vill men sänker om grannarna klagar (neutral)
C. Är det inte bra med scenhögtalare på 750 Watts maxeffekt i ett hyreshus?? (chaotic)
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Varförans skulle man få plus i law om man spelar vanliga rollspel?? De ovanliga är ju inte direkt olagliga eller??

Om vi nu ska ha en testa dig själv så ska det i alla fall vara logiskt:) Och roligt så klart.... Men om man inte spelar "skumma" rollspel så är man ju god, och spelar man mysko rollspel (som dem från rävsvans förlag) så är man ond:)
 
Top